Norge

Experience Architect / UX-designer

Vi er på utkikk etter en Experience Architect / UX-designer til vårt team i Merkle Norge. Som en Experience Architect vil du også bli en del av vårt Experience Design-team med mer enn 70 ansatte. Sammen med andre kreative og våre utviklings-team jobber vi smidig for å levere fantastiske digitale opplevelser for våre kunder. Det betyr hele verdikjeden fra innsikt og konsept til nettsider, apper, e-handelsløsninger, portaler, digital markedsføring, osv.  

Vår styrke er UX, men vi benytter tittelen Experience Architect fordi vi bruker vår UX-kunnskap til å tegne ut overordnede løsninger og sørger for at bedriftens krav og brukernes krav møtes gjennom prosjektutvikling.  

 

STILLINGSBESKRIVELSE

 

Hos Merkle søker vi en erfaren og motivert person til å bli med i teamet vårt som Experience Architect (XA). Som en del av vårt team vil du få muligheten til å jobbe med en rekke prosjekter der du vil få benyttet dine ferdigheter innen user research og experience design til å påvirke utviklingen av våre løsninger for gode kundeopplevelser. 

Som XA vil du være ansvarlig for å lede brukerundersøkelser, analysere data og avdekke innsikt for å styrke konseptfasen og realiseringsfasen i vårt rammeverk som er bygget etter design thinking-prinsippene. Du vil også samarbeide med tverrfaglige team for å forstå både brukerbehov og designutfordringer, samt utvikle og vedlikeholde brukerpersonas, brukerreiser og andre områder som faller under fagområdet Experience Design. I tillegg vil du presentere funn for interessenter og komme med anbefalinger for videre konseptualisering av experience-løsninger for våre kunder. 

Hos Merkle spiller opplevelsesarkitektene våre en viktig rolle i alle faser av våre oppdrag, fra research til konsept og realisering. I research-fasen vil du bidra til å oppdage anvendbar innsikt som setter grunnlaget for prosjektets visjon og omfang. I løpet av konseptfasen vil du delta i samarbeid og brainstorming, samt pitche ideer for å finne funksjoner, prinsipper, strukturer og grunnlaget for gode løsninger. I realiseringsfasen vil du jobbe med å avgrense ideer og skrive brukerhistorier, samt kontinuerlig justere og forbedre en løsning i samsvar med kundens behov. 

Vi tror at med riktig holdning og tankesett kan hvem som helst bli en vellykket Experience Architect. Det som er viktig for oss er at du drives av en logisk sans som finner orden i kaoset, at du er i stand til å navigere komplekse forespørsler og oversette dem til enkle digitale strukturer og grensesnitt, og at du deler vår tro på at beste løsninger er basert på innsikt, nysgjerrighet og mot til å utfordre det tradisjonelle. I tillegg er en god forretningsforståelse og sterke kommunikasjonsevner avgjørende for denne rollen. 

 

KVALIFIKASJONER

 

For å bli vurdert for denne stillingen bør du helst ha en bachelor- eller mastergrad innen et relevant område (f.eks. psykologi, sosiologi, antropologi, HCI), minst 3 års erfaring innen user research og kvalitativ analyse, samt sterke analytiske ferdigheter og erfaring med digitale analyseverktøy. Du bør også ha gode kommunikasjons- og presentasjonsevner, erfaring med design thinking, brukersentrerte designprinsipper og erfaring med designmetodikk, og evnen til å jobbe i et raskt, samarbeidsmiljø. God og dokumentert lang yrkeserfaring kan veie opp for utdanningsgrad. 

Hos Merkle vil du være en del av et engasjert og lidenskapelig team av Experience Architects som alltid er villige til å dele kunnskap og godt samarbeid. Bli med oss og bli en del av et dynamisk og innovativt team som er dedikert til å skape fremtidens beste løsninger for kundeopplevelse. 

 

HVEM ER DU

 

For å bli vurdert for denne stillingen bør du helst ha en bachelor- eller mastergrad innen et relevant område (f.eks. psykologi, sosiologi, antropologi, HCI), minst 3 års erfaring innen user research og kvalitativ analyse, samt sterke analytiske ferdigheter og erfaring med digitale analyseverktøy. Du bør også ha gode kommunikasjons- og presentasjonsevner, erfaring med design thinking, brukersentrerte designprinsipper og erfaring med designmetodikk, og evnen til å jobbe i et raskt, samarbeidsmiljø. God og dokumentert lang yrkeserfaring kan veie opp for utdanningsgrad. 

Hos Merkle vil du være en del av et engasjert og lidenskapelig team av Experience Architects som alltid er villige til å dele kunnskap og godt samarbeid. Bli med oss og bli en del av et dynamisk og innovativt team som er dedikert til å skape fremtidens beste løsninger for kundeopplevelse. 

 

HVORDAN SØKE?

 

Har pulsen din økt litt nå? Hvis du kan se for deg selv, både i jobben og å være en del av Merkle, ønsker vi gjerne å høre fra deg.  

Send oss din søknad og CV! 

Har du spørsmål? Vennligst ta kontakt med Anna Lynge Nielsen, Talent Acquisition Manager, på anna.lynge@merkle.com eller +45 28 94 90 73. Eller klikk her

 

OM MERKLE

 

Merkle er et globalt byrå innenfor kundeopplevelse med over 11 000 ansatte i verden. Merkle vokser i Norge og i dag er vi 30 ansatte som brenner for kundeopplevelser. Vi er en sammensveiset gjeng som tar vare på hverandre, våre team og våre kunder. Våre ansatte har både stor frihet og mye ansvar.  

Vi jobber tett med våre kolleger i Danmark, Sverige og Nederland, og på kunder på tvers av vårt nettverk. I Norge jobber vi med kunder som Møller Mobility Group, STRIM, DNB Eiendom og Dyreparken, men våre ansatte får også muligheten til å jobbe med prosjekter på tvers av landegrenser og møte ansatte på våre ulike kontorer i Nord Europa.  

Her er ting du kan se frem til hvis du blir en del av Merkle: 

  • Vårt nye kontor, dentsu house, midt i hjertet av Oslo sentrum 
  • Et selskap fylt med eksperter innenfor markedsføring, utvikling og design, både i Norge og sammen med våre kolleger på tvers av landegrenser. Sammen med dentsu er vi Norges største fagmiljø innen markedsføring og kommunikasjon 
  • En stor familie der alle tar vare på hverandre 
  • Et sosialt og inkluderende miljø, vi har blant annet løpegruppe, ulike treningsaktiviteter, kor og mange sosiale aktiviteter 
  • Gode karrieremuligheter med et sterkt internasjonalt nettverk i ryggen 
  • En arbeidshverdag som aldri er kjedelig og med mange utfordringer